Saturday, September 8, 2012

Sehrin Aynalari - Elif Safak

"Gitmek kadere dis bileyenlerin, varmaksa kadere inanmayanlarin tercihiydi"

Kitap yazilarimi ne kadar ihmal etmisim! Hemen fotograf makinemde resmi olanlardan birer birer anlatayim.

Metis Yayinlari'nin cikardigi 273 sayfalik, ilk basimi 1999 senesinde yapilmis bu romanin sekizinci basimini (2007) buldum kütüphanede. Cok da severek okudum.

Bu kitabin lezzeti, Elif Hanim'in ilk romani Pinhan'i andiriyor. Öyle plajda sayfalari arasinda keyifle yüzülecek bir kitap degil. Dikkatle okunmasi gereken, ciddi konsantrasyon ve ilgi gerektiren bir roman. Hayatin hayhuyu arasina sIkistiriliverilevek kitap degil. Bence yer yer tasavvuf yollarindan da yürüyor karakterler. Yazara bunu kendim sormayi cok isterdim, "yazarken nefsine insan sureti verip onu mu sürdün bu yollara? Bunca varmalar ve gitmeleri manevi varligina mi bictin?" diye. 


janetaliriza.blogspot.com
Yüz Yillik Yalnizlik'taki gibi ekstrem olmasa da, burada da önce isimlere-kisilere asinalik kazanmak icin bir miktar zaman gerekiyor. Ara ara basa dönüp kontrol etmek zaruriyeti ortaya cikiyor. Kitabin icindeki mistik bulut, kasvetli anlatimlar öyle güzel formüle edilmis ki, o karanlik sizi icine icine cagiriyor. En azidan beni cagirdi ben de büyülenmiscesine takildim pesine. Kitabin sonuna geldigimde ise "ayalar sehrindeyim, cünkü kim oldugumun pesindeyim" cümlesiyle kitapta hic anlatilmayan ama kendi hayatimda metafor metafor yükselen, yillardir kendime gizlediklerim yansima buldu.

Herkese tavsiye edecegim bir kitap degil. Bu tarzin yolcularinin gidip bulacagi bir kitap, daha ziyade.

Sevgiyle kalin,
Janet.

No comments:

Post a Comment