Friday, July 20, 2012

Ramazan 2012

Günaydin! 

Yine anneanne tadinda ve temenni dolu konusmaya baslayacagim. Cok kalpten dilerim ki bu ramazan hanelere bereket, dertlilere deva, hastalara sifa, yalnizlara es, issizlere is, aşsizlara aş olsun bol bol. 

janetaliriza.blogspot.de
Ramazan demek pide demektir, mahmur sahur demektir, saniye saniye yolu gözlenen aksam ezani demektir, herkesi bir araya getiren iftar bulusmasi demektir, (ramazan temali  kötü kola reklamlari demektir), mahya demektir, teravih demektir, hurma demektir, televizyondaki Osmanli esintili ramazan dizileri demektir, dini programlar, ekranin yaninda iftar saati geldiginde rengi degisen sehir isimleri demektir. Ayrica nostalji demektir, biraz burukluk ve hatta damla damla gözyasi demektir. Eskiyi animsatir, duygulari costurur.

Bir de kullanilip kullanilmamasindan bile bagimsiz olarak ramazan imsakiye de demektir bence! 

Ramazan alis-verisi icin bir Türk bakkalina ugradim, ve burada imsakiye de bulduguma cok sevindim! Ama sonra da "sacmalama Janet, Almanya'dasin, Avrupa'nin göbegindeki Türkiye burasi" dedim kendi kendime, gereksiz sevincimi derhal frenleyip, muntazam rulo yaptim imsakiyemi cantama sokmadan. Eve gelince de duvarima tutturdum.

Bu sene cok degisik birkac iftar sofrasinda oturup sonra bunlarda kisa kisa söz edecegim, eger isler planladigimca olursa. 

Dua ve ibadeteriniz makbul ve kabul olanlardan olsun. Janet'i de unutmayin!

Mutlu Ramazanlar!
Janet.

2 comments:

  1. Ramazanın tadı gerçekten bambaşka. Ben bu güne değin; Ramazan'dan önce heves ile duvara astığım imsakiyelerden hiç yararlanmadım!

    ReplyDelete
  2. Mutlu Ramazanlar Janet'cim! Ne iyi yapmissin imsakiyeni alarak- imsakiyesiz Ramazan olmaz!

    Imsakiye demisken, bu Ramazan benim de icimden oruc tutmak gelmisti ve online bir imsakiye buldum. Ama aksam namazi vaktinin Bruksel icin 21:45 oldugunu gorunce "ama saat 10'a kadar nasil ac kalirim" diye miziklanmaya basladim. Annem ikindi ezanini baz al dediyse de kardesim senin bu saatten sonra tutacagin oructan hayir gelmeyecek dedigi icin hepten vazgectim...

    Bu nedenle, daha da icten, Allah kabul etsin diyorum! :)

    ReplyDelete