Friday, July 13, 2012

Dukan Diyeti - Dr. Pierre Dukan

janetaliriza.blogspot.de
 Herkesin son dönemde delicesine pesine düstügü, et yiye yiye zayifladigi, diyetin incili haline gelmis olan Dukan benim de elime gecti. Resimlerden de anlayacaginiz üzere kitaba tepkiliyim. Okurken, misler gibi kendi yaptigim muzlu tarcinli sütü ictim. Yetmedi, Yunanistan'in calkantili bütcesine katki olsun, Angela Merkel'e borclarini bir an evvel ödeyebilsinler diye aldigim (!) zeytinyagli sarma konservesini de sükrederek ve afiyetle yedim. 

janetaliriza.blogspot.de
Tek tip beslenmenin saglikli oldugunu hangi akli evvel savunabilir? Saglik acilimlari olmadigi sürece, kalp ameliyati olunmayacaksa, obezlikten dönülmeyecekse neden yapilmalidir böyle bir diyet?

Bu diyeti  uygulayanlarin bloglarindan anladigim kadariyla, bunu uygulayanlar bogazina kadar kabiz olmuslar. Meyve yemeyen bünyelere neler olur? Kimse sacinin, tirnaginin, derisinin, immün sisteminin verdigi tepkilerden söz etmemis. Ancak ben eminim, meyve sebze yoksunlugunun etkileri bu saydigim yerlerde hemen gözlenebilir. (Atak bitip seyir evresi basladiginda iki günde bir bir miktar sebze yenebiliyor. Ben onu da yetersiz buluyorum.) Karbonhidrat grubuna da veda ediyorsunuz, ancak yulaf kepegi ile bir krep tarifi var ki, onunla bu özlemi giderebiliyorsunuz. Barsaklari da yulaf kepegiyle calistiriyormussunuz. Koruma evresinde, yani arzu ettiginiz kiloya ulastiktan sonra normal yemeye basliyor, haftada bir protein günü yapiyorsunuz.

Dengeli beslenmek, ölcülü ve saglikli yemek, hareket etmek lazim zayiflamak icin. Zayiflatmiyordur Dr. Dukan demiyorum. Ama saglikli olmasi imkansiz böyle bir gida rejiminin. Küspeye talim, halterci yetistirircesine et üstüne et, günde onca yumurta... Karacigere, böbreklere zulüm bence.

Bu diyete dair kulaktan dolma bilgilerimi kitabini okuyarak ilk elden olanlar ile güncelledim.
Begenmedim. Ama -dilerim hic isimiz düsmesin- acil bir sekilde erimek gerektiginde uygulanacak bir metot ögrendim.

Yunanistan'a yardim icin helva alacagim bugün.

Afiyet, sihhat dolu günler olsun,
Janet.

No comments:

Post a Comment