Tuesday, August 7, 2012

Migren

Migreni olanlardan ne menem bir sey oldugunu isitmistim. Bilmek istemiyorum nasil bir sanci oldugunu, belli ki fena bir sey. Bir dostum migren atagina yakalandiginda yanindaydim. Meger nasil berbattt bir illetmis.Bana esiyle ettigi kavgayi anlatirken agir agir basladi gündüzden. Temiz hava alsin, hem nesesi de yerine gelsin diye disari attik kendimizi. Bir ara düzelir gibi oldu. Aksam bir iftar davetine birlikte katildik. Orada zaman zaman eini alnina götürmesi dikkatimi cekti. Bir yandan baskalariyla shbet ederken bir yandan da zaman zaman ona göz atip keyfini yokluyordum. Bir ara gözünün beyazinin o aksam nasil da sarardigini fark ettim. Üstünden bir yarim saat kadar gecmisti ki bu defada gözleri fena kanlandi. Rengi de soluklasti. Hic de saglikli görünmüyordu. Bulundugumuz yerin bahcesine cikmayi teklif ettim. Biraz serin ve temiz havayi soluyarak rahatlar diye düsünmüstüm. Ama dakikalar gectikce agrisinin da arttigi belliydi. Artik eli hep basindaydi. Birilerinden agri kesici bulmalarini rica ettim. Alnina sakaklarina masaj yaptik biraz. Esi muhabbeti birileriyle koyulttugu icin dönemiyorduk da. 


Artik takati iyice kesilmis, vücudu yediklerini hazmedecek gücü bile bulamiyordu. Istifra edince evine onu ben götürdüm. Kafasina buz torbasi koyduk, alnini tülbentle iyice sardik. Üzerinde yüzükten saate onu daraltabilecek ne varsa cikardik, saclarini actik. En son bir de evdeki ametist tasindan yardim umduk. Bir süre onu da elinde, avucunda tuttu. Bir süre sonra rahatladi ve uykuya daldi.


Bas agrisi deyip gecmemek lazimmis mirim, etkisi ertesi gün dahi sürdü.


Tetikleyicisinin üzüntü ve stres oldugu belli. Pekiyi gecmez mi bu illet? Yok mu bir caresi, sifasi? Önerisi olan susmasin, yazsin ;)


Sevgiler,
Janet.

1 comment:

  1. Benim esimin de var migreni. Caresi yokmus, cekmek zorunda oldugun bir agriymis malesef. J.'nin kendi taktigi agrinin baslayacagini anladigi an geciktirmeden guclu agri kesicilerini aliyor. O hizini kesiyor ya da sansliysa bazen engelliyor. Herkeste ise yarar mi bilmiyorum.

    ReplyDelete